شیشه مورد نظر باید از نظر خم و اندازه ، مطابق با شیشه فابریک باشد . برای اطمینان از این امر باید قبل از نصب شیشه و تزریق چسب روی اتاق ، شیشه را روی دهنه گذاشته سپس شش نقطه از شیشه را بررسی کنیم که کاملا روی اتاق ماشین بدون فاصله قرار گرفته باشند.
مطابق شکل ذیل :
۲- زیر سازی :
هنگام خارج کردن شیشه شکسته از اتاق ماشین ، ممکن است قسمتی از چسب بصورت ناهموار بر روی بدنه باقی بماند که باید سطح چسب کاملا یکنواخت و تمیز گردد .
۳- چسب :
چسبی که برای چسباندن و آب بندی شیشه استفاده میشود باید از غلظت مناسب و چسبندگی بالا برخوردار باشد تا تنش های وارده به شیشه در اثر عبور از ناهمواری های سطح جاده را دفع کرده و به مرور زمان در اثر انقباظ و انبساطِ تغییر فصول خاصیت چسبندگی و استحکام خود را حفظ کند .
۴ – کیفیت تزریق چسب :
مهمترین قسمت مرحله آب بندی نحوه و نوع چسب زدن روی بدنه و یا شیشه میباشد . اینکه چسب با چه ضخامت ، پهنا و ارتفاعی تزریق شود تا اولا پس از گذاشتن شیشه روی اتاق ماشین کاملا آب بندی شود و ثانیا چسب به صورت نوار یکنواخت و منظم دور تا دور شیشه را احاطه کند ، همانند فابریک کارخانه .
نکته : نوع چسب زنی در هر ماشین متفاوت است و تشخیص آن به مهارت نصاب شیشه برمیگردد.
عالی قشنگ بود